בנתב"ג מתחילים להיערך לקראת שיא הנוסעים המתוכננים לעבור בשדה בין התאריכים 7-31/8 בעקבות כך שקייטנות הילדים מסתיימות, כמו גם תקופת בין המיצרים - מה שיביא לשתי אוכלוסיות משמעותיות נוספות להצטרף לחגיגת הטיסות.
מעבר לכך ששדה התעופה עמוס בכל שנה בתאריכים הללו, הפעם אנו מתמודדים גם עם השפעות השנתיים האחרונות בעקבות משבר הקורונה וסובלים ממחסור גדול בכוח אדם, משביתות עובדים ומחוסר היכולת של המערכת לעמוד בעומסים הגדולים.
כחלק מהיערכות שדה התעופה בן גוריון ועל מנת שנוכל לעבור את תקופת הקיץ עם מינימום תקלות והמתנות, מתחם G בקומה הראשונה יפתח עבור תורי צ'ק אין בחלק מהטיסות, מה שיקל על העומס בשאר התורים.
בנוסף, שירות טרום טיסה אשר מתקיים כבר עכשיו הוא חלק ממהלך של צעדים לקיצור התורים בנתב"ג שיזם שדה התעופה ודרכו ניתן לשלוח נציג משפחתי אחד מעל גיל 18 יום לפני הטיסה, והוא יבצע את הצ'ק אין ושליחת הכבודה עבור כל בני המשפחה, כך שביום הטיסה הם יוכלו להגיע לתור המקוצר.
נכון לעכשיו, ניתן להשתמש בשירות טרום טיסה עם חברת אל-על עבור חלק מהיעדים גם בנתב"ג וגם בחיפה ועם חברת טורקיש איירליינס בחיפה.
בנוסף, חברת ישראייר החלה לאפשר צ'ק אין אונליין מראש עבור טיסות בינלאומיות.