הלילה נחת, לראשונה בישראל, מטוס "עסקים" ייחודי מסוגו של חברת התעופה הצרפתית "LA COMPAGNIE", שבו כל המושבים הם בתצורת ביזנס קלאס ולטענת החברה, המחירים זולים בכ-30% ממחירי המושבים המקבילים בחברות ה"לגאסי".
זהו מטוס תכלת עם אותיות בכחול וגם כריות הראש של מושבי המטוס ואלמנטים נוספים צבועים בתכלת רגוע. לחברה יש שני מטוס איירבוס A321 NEO חדשים שכוללים רק מושבי ביזנס (מחלקת עסקים) אשר נפתחים ונפרשים לתצורת שכיבה.
לה קומפני, המיוצגת בישראל ע"י ממן אוויאיישן, מפעילה מאז 2014 קו טיסות טרנס-אטלנטי בין פריז לניו יורק ובקרוב תתחיל להפעיל טיסות לפריז מת"א. חוויית טיסה כוללת מערכת מולטימדיה משוכללת עם היצע נרחב של סרטים ומוזיקה, המוצגים על מסך מגע בגודל 15.7 אינצ' לצד שירות Wi-Fi מהיר לאורך כל הטיסה וללא עלות.
במפגש כתבים שקיימה הבוקר החברה לחשיפת המטוס החדש עדכן פרדריק ריבול, סמנכ"ל המסחר של החברה, כי החל מה-5.9 תפעיל החברה קו טיסות סדירות במתכונת של שלוש טיסות שבועיות מתל אביב (בן גוריון) לפריס (שדה התעופה אורלי) ולניו יורק (שדה התעופה ניוארק).
מסלול הטיסה לניו יורק
הנוסעים הישראלים יטוסו באותו המטוס לאורך כל המסלול, כך שלא אמור להיות חשש לפספוס המטוס הבא ולא למזוודות. ממריאים מישראל בחמש בבוקר ונוחתים בניו יורק באחת וחצי בצהריים. בכיוון ההפוך, ממריאים בשבע בערב מניו יורק ונוחתים בתל אביב באחת וחצי בצהריים.
בפריז, עוצרים ל- 90 דקות (בשני הכיוונים) והעובדה שהקונקשן נעשה בשדה התעופה אורלי, מסייעת לנוסעים בכך שהטרמינל קטן ונוח יותר ואינו דורש מרחקי הליכה ארוכים (לעומת השדה הגדול יותר בפריז שארל דה גול). גם הלאונג' לנוסעי "דה קומפני" נמצא במרחק מספר דקות הליכה מהגייט.
אגב, באותו מחיר של הכרטיס לניו יורק, ניתן לעצור לכמה ימים בפריז, ללא תוספת מחיר.
יש אוכל?
הארוחות בטיסה כוללות תפריטי ארוחות שף עונתיים מחומרי גלם עונתיים טריים אותם יוצרים עבור 'לה קומפני' שפים נודעים מפריז וניו יורק המחזיקים במישלין. כנהוג בטיסה במחלקת עסקים לפני העלייה למטוס יוכלו הנוסעים להיכנס לטרקלין העסקים בשדה התעופה ולהנות מגישה לכל שירותי הטרום טיסה.
אנו טעמנו מארוחת בוקר שכללה פריטטה עם קישואים או בלינצ'ס עם רוטב וניל ופירות יער. לצד פירות חתוכים, קרואסון טרי, ריבה, יוגורט וקפה / משקה קל.
בין המבקרים התפתח דיון, האם צוות של שלוש דיילות / דיילים מספק עבור 76 נוסעים והאם יצליח להתמודד עם הקהל הישראלי? זוהי שאלה מעניינת וכנראה רק לאחר כמה וכמה טיסות נדע את התשובה.
לדברי פרדריק ריבול, סמנכ"ל המסחר של החברה, "אנו מגיעים עם מוצר שזול בכ-30% ממחלקת העסקים בחברות הלגאסי. בחברות האלה ידוע שהנוסעים שמשלמים על מושב במחלקת עסקים למעשה מסבסדים את מחלקת התיירים, ולכן גובים מהם מחירים יקרים יותר. הטיסות שלנו מציעות תנאים של מחלקת עסקים בכל המטוס ומתאימות באופן מושלם למי שמחפשים מרווח ישיבה, נוחות וחוויית טיסה אישית ובטוחה יותר בעיקר בעת הזאת. לצד התפריט הרגיל נציע גם תפריט כשר לכל מי שיחפוץ בכך".
המושבים מסודרים שניים שניים בכל טור, כלומר למושב החלון אין גישה ישירה למעבר כמו בחלק ממחלקות העסקים בחברות אחרות. ואם תסתכלו אחורה, לא תראו מחלקת תיירים, או כפי שאמר ליאור מנור – אמן החושים שמרבה לטוס במחלקות עסקים בעולם: "אין וילון".
נקודה חשובה לציון היא העובדה שהאמריקאים אינם מאפשרים לישראלים בנקודת זמן זו לטוס לארה"ב דרך אירופה. נציגי חברת התעופה טענו שהגבלה זו תבוטל כנראה בחודש ספטמבר הקרוב ואנו מקווים שכך אכן יקרה.
כאמור, החל מה- 5.9 יופעל קו טיסות מת"א לפריז ולניו יורק, במחירים שמתחילים ב- 1,000$ ו-2,000$ (בהתאמה). המחירים ישתנו בהתאם לביקוש והתפוסה בטיסות.
כמה זמן אורכת הטיסה לניו יורק ומה המחיר?
בחיפוש שבצענו באתר אקספלורר לתאריכים 13.09.21 – 26.09.21 המחיר של לה קומפני עמד על 2,246$. זמן הטיסה הכולל מתל אביב לניו יורק (כולל עצירת ביניים בפריז) עומד על 14:50 שעות בהלוך ו- 13:40 שעות בחזור.
המחיר של בריטיש איירווייז עומד על 2,371$ כאשר טיסת ההלוך אורכת 17:20 שעות ובחזור 13:45 שעות.
רויאל ג'ורדניאן: 2,406$ כאשר טיסת ההלוך אורכת 14:50 שעות וחזור 13:30 שעות.
סוויס: 2,841$, כאשר טיסת ההלוך אורכת 15"25 שעות והחזור 12"55 שעות.
טיסות ישירות:
אמריקן איירליינס: 3,138#, כאשר טיסת ההלוך אורכת 12:20 שעות והחזור 11:00 שעות.
אל על: 3,367$. טיסת ההלוך אורכת 11:50 שעות והחזור 10:25 שעות.
יונייטד: 3,806$. טיסת ההלוך 12:15 שעות והחזור 10:50 שעות.
דלתא: 4,397$. טיסת הלוך 12:15 שעות וחזור 10:50 שעות.