בטרם לקוח רוכש מוצר או שירות מסוים, הוא ירצה לקרוא חוות דעת וביקורות בשביל להבין את טיב המוצר, השירות או החברה, על אחת כמה וכמה כשמדובר במוצר יחסית יקר כמו טיסות.
משתמשים המחפשים חוות דעת וביקורות עבור אתרי חיפוש טיסות, יוכלו למצוא אותן במקומות הבאים:
אתר החברה: לרוב החברות האמינות, יש עמוד של חוות דעת וביקורות של לקוחות, בו יכול הלקוח לקרוא את הפידבקים של לקוחות החברה. בשביל להבין אם מדובר בביקורות אמינות או לא, אפשר לחפש את שם הלקוח או החברה, לבדוק אם יש גיוון בין הביקורות ואם הן לא כלליות ורובוטיות מדי. בדרך כלל ניתן לקרוא את הביקורות ולהבין אם מדובר בביקורות אמינות או לא.
פורומים לנסיעות וטיולים: פורומים שונים בהם ניתן לשאול שאלות ולקבל תשובות מספקים המון מידע על חברות שונות, ביניהן גם חברות לאתרי חיפוש טיסות. חובבי טיולים וטיסות יחלקו מהניסיון שיש להם ויוכלו לספק ללקוח הרבה מידע חשוב מאוד על חברות שונות.
מדיה חברתית: פלטפורמות של מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וטוויטר יכולות להיות מקור מידע אמין לביקורות וחוות דעת. ניתן לעשות חיפוש אקטיבי עם שם האתר אותו אתם רוצים לבדוק ולקבל מידע שהתפרסם בעבר. גם לחוסר ההימצאות במדיה, יש משמעות – האם אתר שלא דובר עליו מעולם, הוא אמין מספיק?
ביקורות גוגל: על חלק מהאתרים, השירותים והמוצרים, גוגל מצליח לאסוף מידע וביקורות ממקורות שונים ולהציג אותם בעת החיפוש של הלקוח. ביקורות אלו של גוגל יכולים לספק תמונה מדויקת יותר על השירות אותו הלקוח מחפש.
בלוגים ואתרי נסיעות: בלוגרים ואתרי תיירות מסקרים לעיתים קרובות שירותי נסיעות שונים, כולל אתרי חיפוש טיסות. הביקורות הללו, אם הן טובות או רעות, יכולות להופיע בכל חיפוש של שם החברה, או בחיפוש יזום באתרים ספציפיים.
חנות אפליקציות: אם לאתר חיפוש הטיסות המדובר יש אפליקציה לנייד, המשתמשים יכולים לבדוק את הביקורת והדירוג בחנות האפליקציות. ביקורות אלו הן לרוב מאנשים שהשתמשו באפליקציה והן יכולות לספק משוב אמין מאוד בעל ערך.
לקוחות שצופים בביקורות וחוות דעת ממקורות שונים, יכולים לקבל החלטה מושכלת לגבי אתר חיפוש הטיסות שלהם. השאלה היא עד כמה הביקורות וחוות הדעת אמינות? כך תוכלו לדעת את רמת אמינות הביקורות שאתם קוראים:
אותנטיות: כדאי לסמוך יותר על ביקורות שנכתבות על ידי אנשים אמיתיים. ביקורות כאלו יכללו פרטים מזהים או סיפורים אישיים וישמעו כאילו אדם אנושי כתב אותן ולא מכונה. אם הן מפרגנות מדי, דומות מדי אחת לשניה או מרגישות "מכניות", כנראה שהן לא אמיתיות.
מקורות מגוונים: אם מצאתם חוות דעת וביקורות ממספר מקורות, כנראה שתוכלו לקבל תמונה רחבה יותר ולא תצטרכו להסתמך על מקור אחד שיהיה אמין.
בלוגים ועיתונאות: אם יש חוות דעת וביקורת שנכתבו בעיתונות או דרך בלוגרי נסיעות, במיוחד אם מדובר במקור שאתם סומכים עליו, תוכלו להבין טוב יותר את טיב וערך השירות.
בשורה התחתונה, לקוח שעושה בדק בית בטרם הוא רוכש שירות או מוצר, כנראה שיצליח להבין אם מדובר בחוות דעת וביקורות אמינות שיכולות לעזור לו להגיע להחלטה מושכלת.