בעולם הדיגיטלי של ימינו, למטיילים יש בחירה מודעת בכל הנוגע להזמנת טיסות. יש להם אינספור אפשרויות הזמינות להם באתרי השוואת טיסות, כך שהם יוכלו לקבל את ההחלטה המושכלת והנכונה עבורם. לעיתים, דווקא מרוב ההיצע הגדול, זה יכול להרגיש כמו למצוא מחט בערימת שחט וקשה יותר לבחור. חוות דעת וביקורות של לקוחות מציעות אור מנחה בתוך כל המורכבות הזו ועוזרות למטיילים לעשות את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר עבורם. דעות וביקורות מספקות צוהר לחוויות העולם האמיתי של מטיילים אחרים, בין אם זו תמיכה מדהימה לשירות יוצא דופן או סיפור אזהרה, סיפורים שכאלה ממקור ראשון מציעים תובנות יקרות ערך ושונות לגמרי מחומרי השיווק העשויים היטב של החברות. הנוסעים יכולים ללמוד מהניצחונות והמצוקות של אחרים, להתחמש בידע שיכול לעשות את כל ההבדל בחווית הטיול שלהם.
חשיבות של חוות דעת וביקורות של לקוחות
חוות דעת וביקורות של לקוחות מטפחות את תחושת הקהילתיות בקרב המטיילים. שיתוף חוויות, טיפים והמלצות יוצר קשרים שחוצים גבולות גיאוגרפיים. הנוסעים יכולים להיעזר בחוכמה הקולקטיבית של הקהילה בשביל לנווט ביעדים לא מוכרים, להכיר מקומות חדשים, להימנע ממלכודות נפוצות ולהפיק את המירב מהטיולים שלהם. חוכמת ההמונים יכולה לעזור למטיילים להפוך את הטיול שלהם מסתם עוד טיול רגיל שהיו יכולים לייצר לעצמם – לחוויה של ממש המבוססת על המלצות, דיס המלצות והכוונה למקומות ואטרקציות שהם לא היו יכולים להכיר לבד, וכל זה מתוך שיתופיות בין המטיילים.
חוות דעת וסקירות משמשות גם בשביל לשמור על רמת שירות גבוהה יותר. חברות התעופה ואתרים להשוואת טיסות ירצו לשמור על רמה גבוהה בעמוד הביקורות שלהן מתוך הבנה שלקוחות פוטנציאליים יחליטו אם לקחת או לא לקחת את השירות על סמך עמוד הביקורת, בין היתר, ולכן ישאפו לספק את השירות הטוב ביותר. ככל שיהיו יותר ביקורות חיוביות, הלקוח הפוטנציאלי ישתכנע כי החברה מקצועית ואמינה יותר, כמו שניתן לראות באקספלורר חוות דעת שהביקורות האמינות והחיוביות שופכות אור חיובי על החברה ומקצועיותה.
אקספלורר חוות דעת הוא דוגמה מצוינת לעמוד ביקורות בו ניתן לראות כי חוות הדעת של הלקוחות יכולות לספק הצצה לחוויות האישיות שלהם ולעזור להחלטת המטיילים איך ואם להשתמש בשירותי החברה. מטיילים שנכנסים לעמוד הזה קוראים את החוויות של המטיילים האחרים על דרך הזמנת הטיסות, נגישות החברה ושירות הלקוחות שלה, ויכולים להחליט אם ברצונם להשתמש בשירותיה. בסופו של דבר, ביקורות חיוביות או שליליות עוזרות ללקוח לגבש החלטה מושכלת יותר ובכך גם נכונה יותר.
עמוד של חוות דעת וביקורות של לקוחות מעצימות לא רק את החברה המדוברת, אלא גם את המטיילים, כך שיהיו צרכנים חכמים יותר ובעלי אבחנה טובה יותר. כשהם חמושים בידע שנאסף עבורם מביקורות של אחרים, הם יכולים לעשות בחירה מותאמת להעדפותיהם, לתקציב שלהם ולצרכים שלהם. בין אם מדובר בחברת תעופה מוכרת ובין אם באתר להשוואת טיסות, זאת כמעט הדרך היחידה של הצרכן להבין את השטח באמת ולא רק דרך פרסומות ושיווק מתוכנן של החברה.
בשביל לנווט לדף של אקספלורר חוות דעת, ראשית יש לפתוח את דפדפן האינטרנט ולהיכנס לאתר אקספלורר. בתוך האתר יש למצוא את תפריט הניווט שנמצא בחלק העליון של המסך וללחוץ על קטגורית שירות ואז על "ביקורות וחוות דעת". בעמוד זה תמצאו את ביקורות הלקוחות שהשאירו לאחר החוויה שלהם עם שירותי החברה.
לאחר שתקראו חוות דעת וביקורות יהיה לכם הרבה יותר קל להגיע למסקנה לגבי החברה, וכך תוכלו להגיע לבחירה מושכלת בנוגע להתאמת השירות לצרכים שלכם. האם זה מה שאתם מחפשים? האם זה מתאים לכם? ככל שהציפיות שלכם יהיו מדויקות יותר, כך הסבירות לכך שתהיו מרוצים מהשירות – תהיה גבוהה יותר.
לסיכום, חוות דעת וביקורות הן משאבים יקרי ערך עבור מטיילים המבקשים לקבל החלטות חכמות לגבי הטיסות שלהם. מכיוון שמדובר בשירותים יחסית יקרים, שלעיתים אנשים חוסכים עבורם הרבה מאוד כסף – החשיבות לכך אפילו גבוהה יותר. על ידי מתן התובנות, חוכמת ההמונים, הלקוח יוכל להחליט טוב יותר לגבי השירות, ולאחר מכן הסיכוי שלו לצאת מרוצה, גבוה יותר, כך שזה win-win-situation, לחברה עצמה וללקוח. לקוחות שיחכימו לעשות ויבדקו את עמוד הביקורות וחוות הדעת, יוכלו כנראה ליהנות מחוויה טובה יותר, חופשה מהנה יותר וחלקה יותר, תודות לכוח וחוכמת ההמונים.